Őszi mulatság:
0
Nap
0
Óra
0
Perc
0
Másodperc
1183 Budapest, Gulner Gyula utca 2.
+3612913170
iroda@gulner.edu.hu
+3612913170
1183 Budapest, Gulner Gyula u. 2.

Művészeti nevelés

Az iskola, ahol a kreativitás, alkotás és egyéni fejlődés előtérbe kerül.

Művészeti nevelés

A művészeti szakköreink széles kínálata lehetőséget nyújt:

A kreativitás egy alapvető képesség, mely a gyermeki, majd a felnőttkori lét számos területén hasznosítható, fejlesztése elengedhetetlen feladata szülőnek és pedagógusnak egyaránt.

Miért jó?

Előnyök

A gyermekek önkifejezésére
Új perspektívák felfedezésére
Az önbizalom növelésére
Problémamegoldó képesség fejlesztésére
Érzelmi intelligencia növelésére
Önazonosság és önkifejezés erősítésére
Kulturális tudatosság kialakítására
Holisztikus fejlődésre
és még sorolhatnánk számos előnyt!
Tánc és mozgás

Tánc és mozgásművészet

Nagy hangsúlyt fektetünk a különböző mozgásformák megismertetésére, gyakorlására, elmélyítésére; az esetleges hiányosságok pótlására, a fejlesztésre. A tanulóink hetente vesznek részt képzett szakember vezetésével tánc- és mozgásművészet foglalkozásokon, amelyek órarendi keretek között és azon kívül is megvalósításra kerülnek. A tánc tekintetében a magyar néptánc alapelemeit, alaplépéseit sajátíthatják el; a későbbiek során pedig történelmi táncokkal és a keringővel is testközelbe kerülhetnek. A gyerekek az adott évszaknak, azon belül hónapoknak megfelelően ismerkednek meg kapcsolódó népszokásokkal, s ezzel párhuzamosan népi gyermekjátékokkal, körjátékokkal; amelyek során nem csupán mozgáskultúrájuk, de a közösséghez és a társaikhoz fűződő kapcsolatrendszerük is fejlődik. Célunk, hogy minden gyermek számára megteremtsük a lehetőséget és a feltételeket ahhoz, hogy a saját igényeiknek, tehetségüknek megfelelően élhessék át a mozgás szabadságát.

Tánc
Mozgás
Közösség
Kapcsolat
Szabadság

Zene

Csengettyű és hangcső

A zenei foglalkozások - mint a csengettyű, és az utóbbi években a hangcső is - alkalmával nagy teret kap a ritmushangszerek mindennapos jelenléte, használatuk biztonságos elsajátítása, amely megkönnyíti, hogy a gyerekek nyitottan, kellő kíváncsisággal és pozitív beállítódással forduljanak az ének-zene felé. Ezen a területen is teret adunk az egyéni kezdeményezéseknek, a kreativitásnak, amely az énekben, a zenében kifejezhető belső világ kivetítésében nyilvánulhat meg. Az improvizációs törekvések támogatásán és elősegítésén túlmutatva igyekszünk tudatossá tenni az ösztönös intuíciókat. A zene nyelvén értő és beszélni tudó, annak jelrendszerét az életkori sajátosságoknak megfelelően ismerő gyermekeket szeretnénk nevelni, hiszen ezzel bővül az eszköztáruk az önkifejezésre. A megismert új dalok, körjátékok, énekkel kísért népi gyermekjátékok az adott hónap, évszak, a néprajzi kalendárium mentén rendeződnek szerves egységbe, építve az óvodából hozott ismeretekre, illetve a tantárgyi törzsanyagban szereplő dalokra egyaránt.

Jelentkezés
Jelentkezi az alábbi nyilatkozat kitöltésével:

Zene
Önkifejezés
Ének
Tudatosság
Kreatívitás

Vizuális kultúra

Kreatív szemlélet kialakítása

A kisiskoláskorban kiemelt jelentőségű a nagymozgások fejlesztése mellett a finommozgások csiszolása is. A vizuális kultúra célja az adott iskolaszakaszokban az életkornak megfelelő szinteken játékos, kreatív szemlélet kialakítása és alkalmazása; az alkotó tevékenységen keresztül a kéz finommotorikájának fejlesztése. Erre alapozva tervezzük meg azokat a tevékenységi formákat, amelyekkel az új ismereteket a régi, már meglévő tudásra építjük. A képi világban szintén megjelenítjük az évszakokhoz kötődő változásokat; az alkotómunkát összekapcsoljuk, párhuzamba állítjuk egyéb tantárgyakkal is. A megfigyelés kiemelt szerephez jut, amely vonatkozik nem csupán önmaguk, hanem az őket körülvevő szűkebb és tágabb világ jelenségeire, változásaira is, ezáltal a kognitív képességek és készségek fejlesztése is megvalósul.

Jelentkezés
Jelentkezi az alábbi nyilatkozat kitöltésével:

Kreatív
Kognitív
Játékos
Megfigyelés
Fejlesztés

Drámajáték

Az önkifejezés művészete

A drámajáték foglalkozás kiemelkedő szerepet játszik tanulóink személyiségfejlődésében, önkifejezésük gazdagításában és élményeik feldolgozásában. A szabadon választható szakkör heti rendszerességgel biztosít lehetőséget arra, hogy a résztvevők kreatív módon fedezzék fel önmagukat, fejlesszék kommunikációs készségeiket és mélyítsék el együttműködési képességeiket. A foglalkozások során a gyerekek különféle dramatikus és improvizációs játékokon keresztül élhetik át a közös alkotás örömét, miközben fejlődik érzelmi intelligenciájuk és empatikus készségük is. A tevékenységek minden alkalommal a tanulók egyéni igényeire és személyiségére épülnek, így mindenki a saját tempójában és érdeklődési körének megfelelően bontakozhat ki. Célunk, hogy inspiráló és biztonságos környezetet teremtsünk, ahol a drámajáték eszközein keresztül minden gyermek számára megnyílik a lehetőség önmaga kifejezésére, társas kapcsolatai erősítésére és a közösségi élmény megtapasztalására.

Jelentkezés
Jelentkezi az alábbi nyilatkozat kitöltésével:

Kreatív
Memória
Érzelem
Önkifejezés
Közösség

Fafaragó

A kreatív önismeret

A felső tagozatos tanulók számára lehetőséget biztosítunk a fafaragás művészetének elsajátítására, amely nem csupán a hagyományok ápolására ad teret, hanem a kézműves alkotás révén a belső harmónia és az önismeret elmélyítésére is. A foglalkozások során a résztvevők megtapasztalhatják a fa anyagának sajátosságait, megtanulhatják az eszközök szakszerű használatát, és felfedezhetik azt az alkotói folyamatot, amely a természet adta anyagból formál értékes és egyedi műveket. A fafaragás nem csupán egy kézműves tevékenység, hanem egyfajta meditáció is, amely segít a rohanó mindennapok lassításában, a figyelem elmélyítésében és a kreativitás kibontakoztatásában. Célunk, hogy a tanulók a hagyományőrzés szellemiségében olyan maradandó tudásra és készségekre tegyenek szert, amelyek révén nemcsak alkotni, hanem tudatosabban szemlélni is képesek lesznek a körülöttük lévő világot.

Jelentkezés
Jelentkezi az alábbi nyilatkozat kitöltésével:

Hagyomány
Harmónia
Önismeret
Meditáció
Figyelem