Művészeti nevelés
Az iskola, ahol a kreativitás, alkotás és egyéni fejlődés előtérbe kerül.
A művészeti szakköreink széles kínálata lehetőséget nyújt:
A kreativitás egy alapvető képesség, mely a gyermeki, majd a felnőttkori lét számos területén hasznosítható, fejlesztése elengedhetetlen feladata szülőnek és pedagógusnak egyaránt.
Előnyök
Tánc és mozgásművészet
Nagy hangsúlyt fektetünk a különböző mozgásformák megismertetésére, gyakorlására, elmélyítésére; az esetleges hiányosságok pótlására, a fejlesztésre. A tanulóink hetente vesznek részt képzett szakember vezetésével tánc- és mozgásművészet foglalkozásokon, amelyek órarendi keretek között és azon kívül is megvalósításra kerülnek. A tánc tekintetében a magyar néptánc alapelemeit, alaplépéseit sajátíthatják el; a későbbiek során pedig történelmi táncokkal és a keringővel is testközelbe kerülhetnek. A gyerekek az adott évszaknak, azon belül hónapoknak megfelelően ismerkednek meg kapcsolódó népszokásokkal, s ezzel párhuzamosan népi gyermekjátékokkal, körjátékokkal; amelyek során nem csupán mozgáskultúrájuk, de a közösséghez és a társaikhoz fűződő kapcsolatrendszerük is fejlődik. Célunk, hogy minden gyermek számára megteremtsük a lehetőséget és a feltételeket ahhoz, hogy a saját igényeiknek, tehetségüknek megfelelően élhessék át a mozgás szabadságát.
Csengettyű és hangcső
A zenei foglalkozások - mint a csengettyű, és az utóbbi években a hangcső is - alkalmával nagy teret kap a ritmushangszerek mindennapos jelenléte, használatuk biztonságos elsajátítása, amely megkönnyíti, hogy a gyerekek nyitottan, kellő kíváncsisággal és pozitív beállítódással forduljanak az ének-zene felé. Ezen a területen is teret adunk az egyéni kezdeményezéseknek, a kreativitásnak, amely az énekben, a zenében kifejezhető belső világ kivetítésében nyilvánulhat meg. Az improvizációs törekvések támogatásán és elősegítésén túlmutatva igyekszünk tudatossá tenni az ösztönös intuíciókat. A zene nyelvén értő és beszélni tudó, annak jelrendszerét az életkori sajátosságoknak megfelelően ismerő gyermekeket szeretnénk nevelni, hiszen ezzel bővül az eszköztáruk az önkifejezésre. A megismert új dalok, körjátékok, énekkel kísért népi gyermekjátékok az adott hónap, évszak, a néprajzi kalendárium mentén rendeződnek szerves egységbe, építve az óvodából hozott ismeretekre, illetve a tantárgyi törzsanyagban szereplő dalokra egyaránt.
Jelentkezés
Zene
Önkifejezés
Ének
Tudatosság
Kreatívitás
Kreatív szemlélet kialakítása
A kisiskoláskorban kiemelt jelentőségű a nagymozgások fejlesztése mellett a finommozgások csiszolása is. A vizuális kultúra célja az adott iskolaszakaszokban az életkornak megfelelő szinteken játékos, kreatív szemlélet kialakítása és alkalmazása; az alkotó tevékenységen keresztül a kéz finommotorikájának fejlesztése. Erre alapozva tervezzük meg azokat a tevékenységi formákat, amelyekkel az új ismereteket a régi, már meglévő tudásra építjük. A képi világban szintén megjelenítjük az évszakokhoz kötődő változásokat; az alkotómunkát összekapcsoljuk, párhuzamba állítjuk egyéb tantárgyakkal is. A megfigyelés kiemelt szerephez jut, amely vonatkozik nem csupán önmaguk, hanem az őket körülvevő szűkebb és tágabb világ jelenségeire, változásaira is, ezáltal a kognitív képességek és készségek fejlesztése is megvalósul.
Jelentkezés
Kreatív
Kognitív
Játékos
Megfigyelés
Fejlesztés
Az önkifejezés művészete
A drámajáték foglalkozás kiemelkedő szerepet játszik tanulóink személyiségfejlődésében, önkifejezésük gazdagításában és élményeik feldolgozásában. A szabadon választható szakkör heti rendszerességgel biztosít lehetőséget arra, hogy a résztvevők kreatív módon fedezzék fel önmagukat, fejlesszék kommunikációs készségeiket és mélyítsék el együttműködési képességeiket. A foglalkozások során a gyerekek különféle dramatikus és improvizációs játékokon keresztül élhetik át a közös alkotás örömét, miközben fejlődik érzelmi intelligenciájuk és empatikus készségük is. A tevékenységek minden alkalommal a tanulók egyéni igényeire és személyiségére épülnek, így mindenki a saját tempójában és érdeklődési körének megfelelően bontakozhat ki. Célunk, hogy inspiráló és biztonságos környezetet teremtsünk, ahol a drámajáték eszközein keresztül minden gyermek számára megnyílik a lehetőség önmaga kifejezésére, társas kapcsolatai erősítésére és a közösségi élmény megtapasztalására.
Jelentkezés
Kreatív
Memória
Érzelem
Önkifejezés
Közösség
A kreatív önismeret
A felső tagozatos tanulók számára lehetőséget biztosítunk a fafaragás művészetének elsajátítására, amely nem csupán a hagyományok ápolására ad teret, hanem a kézműves alkotás révén a belső harmónia és az önismeret elmélyítésére is. A foglalkozások során a résztvevők megtapasztalhatják a fa anyagának sajátosságait, megtanulhatják az eszközök szakszerű használatát, és felfedezhetik azt az alkotói folyamatot, amely a természet adta anyagból formál értékes és egyedi műveket. A fafaragás nem csupán egy kézműves tevékenység, hanem egyfajta meditáció is, amely segít a rohanó mindennapok lassításában, a figyelem elmélyítésében és a kreativitás kibontakoztatásában. Célunk, hogy a tanulók a hagyományőrzés szellemiségében olyan maradandó tudásra és készségekre tegyenek szert, amelyek révén nemcsak alkotni, hanem tudatosabban szemlélni is képesek lesznek a körülöttük lévő világot.